[논문]
이상근, 강민철, 강현수,
Mechanisms underlying aggravation and relaxation of virtual aggression: a Second Life survey study,
BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY,
Vol.32,
No.7,
pp. 735-746
(Sep, 2013)
[논문]
김창수, 강민철, 이상근,
I became an attractive person in the virtual world: Users’ identification with virtual communities and avatars,
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR,
Vol.28,
No.5,
pp. 1663-1669
(Sep, 2012)
[논문]
이상근, 강민철, 변원기, S. Trimi,
Innovation and imitation effects in Metaverse service adoption,
Service Business,
Vol.5,
No.2,
pp. 155-172
(Jun, 2011)
[논문]
강민철,
A proposed improvement to the multilevel theory for hierarchical decision-making teams,
JOURNAL OF MANAGEMENT & ORGANIZATION,
Vol.16,
No.1,
pp. 151-167
(Mar, 2010)
[논문]
Maidul Islam, Tegegne Tesfaye Haile, 강민철,
Do Hedonic or Utilitarian Types of Online Product Reviews Make Reviews More Helpful? A New Approach to Understanding Customer Review Helpfulness on Amazon,
JOURNAL OF GLOBAL INFORMATION MANAGEMENT,
Vol.29,
No.6,
pp. 1-18
(Nov, 2021)
[논문]
Jiali Liu, Tegegne Tesfaye Haile, 강민철,
Argument Quality and Review Adoption: Interaction Effect of Product and Review Type,
ASIAN JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH,
Vol.11,
No.2,
pp. 22-42
(Oct, 2021)
[논문]
Jun Ge, Tegegne Tesfaye Haile, 강민철,
Users’ Continuance Intention to Use a Mobile Application: Adapting Store Personality as Application Personality,
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASIAN BUSINESS AND INFORMATION MANAGEMENT,
Vol.12,
No.3,
pp. 133-155
(May, 2021)
[논문]
Tegegne Tesfaye Haile, 강민철,
Mobile Augmented Reality in Electronic Commerce: Investigating User Perception and Purchase Intent Amongst Educated Young Adults,
SUSTAINABILITY,
Vol.12,
No.21,
pp. 1-28
(Nov, 2020)
[논문]
Kaziro Paul, Tegegne Tesfaye Haile, 강민철,
Uses and gratifications in developing user satisfaction and positive electronic word of mouth (eWOM) on facebook: A cross cultural study between South Korea and Tanzania,
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENTIFIC & TECHNOLOGY RESEARCH,
Vol.9,
No.4,
pp. 460-470
(Apr, 2020)
[논문]
김종훈, 강민철, 김기민(Kimin Kim),
THE IMPACT OF CHARACTERISTICS OF ONLINE FAN COMMUNITY AND FANS ON LOYALTY TO STARS AND THE COMMUNITIES,
JOURNAL OF THEORETICAL AND APPLIED INFORMATION TECHNOLOGY,
Vol.97,
No.19,
pp. 5166-5184
(Oct, 2019)
[논문]
MAIDUL ISLAM, 강민철,
CONSUMERS’CULTURAL ATTITUDE TOWARD MOBILE ADVERTISING: AN EMPIRICAL INVESTIGATION AMONG DIFFERENT NATIONAL CULTURES,
JOURNAL OF THEORETICAL AND APPLIED INFORMATION TECHNOLOGY,
Vol.97,
No.5,
pp. 1581-1594
(Mar, 2019)
[논문]
이명호, 강주영, 강민철,
Cultural influences on B2B service quality-satisfaction-loyalty,
SERVICE INDUSTRIES JOURNAL,
pp. 1-21
(Sep, 2018)
[논문]
오리나, 양성병, 강민철,
What Makes Users Buy Paid Smartphone Applications? Examining App, Personal, and Social Influences,
JOURNAL OF INTERNET BANKING AND COMMERCE,
Vol.20,
No.1,
pp. 1-22
(Apr, 2015)
[논문]
강현수, 강민철, 윤소라, 김동주,
A consumer value analysis of mobile internet protocol television based on a means-end chain theory,
SERVICE BUSINESS,
Vol.7,
No.4,
pp. 1-27
(Oct, 2013)
[논문]
이상근, 강민철, 강현수,
Mechanisms underlying aggravation and relaxation of virtual aggression: a Second Life survey study,
BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY,
Vol.32,
No.7,
pp. 735-746
(Sep, 2013)
[논문]
이슬람마이듈, 강민철,
Impact of Social Networking Services on Education: A Case of Indian Overseas Students,
International Journal of Management, IT and Engineering,
Vol.2,
No.12,
pp. 291-310
(Dec, 2012)
[논문]
김창수, 강민철, 이상근,
I became an attractive person in the virtual world: Users’ identification with virtual communities and avatars,
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR,
Vol.28,
No.5,
pp. 1663-1669
(Sep, 2012)
[논문]
이상근, 강민철, 변원기, S. Trimi,
Innovation and imitation effects in Metaverse service adoption,
Service Business,
Vol.5,
No.2,
pp. 155-172
(Jun, 2011)
[논문]
강민철,
A proposed improvement to the multilevel theory for hierarchical decision-making teams,
JOURNAL OF MANAGEMENT & ORGANIZATION,
Vol.16,
No.1,
pp. 151-167
(Mar, 2010)
[논문]
정형철, 강민철, 임재옥, 김동주,
스마트 모바일 기기를 이용한 공공기관의 G4C에 관한 연구,
사회과학연구논총,
Vol.29,
No.2,
pp. 137-158
(Dec, 2013)
[논문]
김우식, 김순미, 조인제, 양창규, 강민철,
SNS 이용자의 광고태도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구: 페이스북 이용자를 중심으로,
Journal of Information Technology Application and Management,
Vol.20,
No.2,
pp. 89-107
(Jul, 2013)
[논문]
김동주, 강민철,
ICT 생태계 변화에 따른 국내 이동통신 사업자의 대응 전략에 대한 연구,
THE JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY AND ARCHITECTURE,
Vol.10,
No.2,
pp. 197-209
(Jun, 2013)
[논문]
최민석, 양성병, 강민철,
스마트 사이니지 광고에 대한 소비자의 지각된 가치 및 태도에 영향을 미치는 요인 연구,
Journal of Information Technology Application and Management,
Vol.19,
No.4,
pp. 115-135
(Dec, 2012)
[논문]
박주리, 강주영, 강민철,
합리적 행위이론에 기반한 인터넷 사용자의 건강지식 공유의도에 관한 연구,
의료경영학연구,
Vol.6,
No.2,
pp. 1-21
(Jun, 2012)
[논문]
강민철, 곽수환, 김창수,
유비쿼터스 서비스의 역기능 분석 및 방지를 위한 제언,
정보시스템연구,
Vol.19,
No.4,
pp. 87-109
(Dec, 2010)
[논문]
강민철, 곽수환, 김재경, 이상근,
An Exploratory Study of Success Factors of B2B e-marketplace in South Korea,
대한경영학회지,
Vol.23,
No.4,
pp. 2055-2084
(Aug, 2010)
[논문]
강주영, 강민철,
융복합 산업의 이해와 IT 활용을 통한 융복합 산업 촉진방안에 관한 연구,
정보시스템연구,
Vol.18,
No.1,
pp. 47-76
(Mar, 2009)
[논문]
이상근, 강민철, 민석시,
시스템 다이내믹스 기법을 활용한 온라인 쇼핑몰의 전략에 관한 연구: 소비자의 구매 및 재구매 행동을 중심으로,
경영정보학연구,
Vol.18,
No.3,
pp. 91-121
(Sep, 2008)
[논문]
이상근, 강민철, 민석기,
Ubiquitous CRM을 위한 프라이버시 보호에 관한 연구,
Samsng SDS Journal of IT Service,
Vol.4,
No.2,
pp. 73-87
(Sep, 2007)
[논문]
이상근, 강민철, 곽수환, 이건우, 김성홍,
Investigating of Adoption Paths between Pre-adoption and Post-adoption in Ubiquitous Services,
대한경영학회지,
Vol.20,
No.1,
pp. 289-310
(Feb, 2007)
[논문]
박상준, 강민철, 강주영,
성공적인 EIP(Enterprise Information Portal) 구축을 위한 연구: S(사) 구축사례 분석,
한국산업정보학회논문지,
Vol.11,
No.4,
pp. 10-24
(Dec, 2006)
[논문]
이상근, 강민철, 권종구,
e-공급망 인프라가 경쟁전략 역량 및 경쟁우위 성광에 미치는 영향에 관한 연구,
대한경영학회지,
Vol.19,
No.5,
pp. 1913-1942
(Oct, 2006)
[논문]
이현무, 강민철,
IT 벤처기업의 경영성과 영향요인에 관한 연구,
대한경영학회지,
Vol.19,
No.3,
pp. 1059-1092
(Jun, 2006)
[논문]
김보연, 강민철, 이상근,
인지적 몰입이 개인의 기술 수용에 미치는 영향: MP3 플레이어에 대한 실증 연구,
경영정보학연구,
Vol.16,
No.1,
pp. 45-69
(Mar, 2006)
[논문]
강민철, 이상근, 정학희,
소비자 특성에 따른 웹 구매 적합성의 차이가 온라인 구매 의도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구,
한국산업정보학회논문지,
Vol.10,
No.4,
pp. 26-39
(Dec, 2005)
[논문]
이상근, 강민철, 김보연,
혁신확산이론을 바탕으로 한 정보통신기술의 수용요인에 관한 분석적 실증연구,
정보시스템연구,
Vol.14,
No.2,
pp. 257-276
(Dec, 2005)
[논문]
강민철, 임호윤,
새로운 추론 기법 소개: 코드배열기반 추론,
경영정보학연구,
Vol.14,
No.3,
pp. 77-92
(Sep, 2004)
[논문]
강민철,
팀 의사결정에 대한 이원적 단계 모델,
경영정보학연구,
Vol.14,
No.2,
pp. 37-59
(Jun, 2004)
[논문]
곽수환, 강민철,
온라인 호텔 예약을 위한 다중 이동 에이전트 시스템에 관한 연구,
한국지능정보시스템학회 논문지,
Vol.9,
No.1,
pp. 1-21
(Jun, 2003)
[논문]
이헌성, 강민철,
기업 특성, 경쟁정보 관심도, 정보화 수준이 경쟁정보 활동에 미치는 영향,
한국경영과학회지,
Vol.27,
No.4,
pp. 167-184
(Dec, 2002)
[논문]
강민철, 김용,
P2P 사이트의 서비스 충성도에 관한 연구,
경영정보학연구,
Vol.12,
No.4,
pp. 121-137
(Dec, 2002)
[논문]
강민철,
협동성과 정보 여분의 팀 성과에 대한 효과: 시뮬레이션 연구,
경영정보학연구,
Vol.12,
No.2,
pp. 1-26
(Jun, 2002)
[학술회의]
Maidul Islam, 강민철, 양성병,
A RESEARCH TO IDENTIFY THE RELATIONSHIP BETWEEN CONSUMERS‘ ATTITUDE AND MOBILE ADVERTISING,
Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS) 2013,
(Jun, 2013)
[학술회의]
변원기, 이상근, 강민철,
Metaverse Likes Smart Phones,
The 27th Pan Pacific Conference 2010,
pp. 143-145
(Jun, 2010)
[학술회의]
WU LINA, 강민철, 양성병,
만족도와 전환비용이 스마트폰 사용자의 전환 의도에 미치는 영향,
(사)한국지식경영학회 2013년 추계학술대회,
(Dec, 2013)
[학술회의]
최민석, 양성병, 강민철,
디지털 사이니지의 현황과 미래,
2012 CRM 컨벤션,
pp. 313-333
(Dec, 2012)
[학술회의]
변원기, 이상근, 강민철,
Why people experience virtual world equals why people travel,
경영과학회 추계발표대회,
pp. 303-307
(Oct, 2010)
[학술회의]
김창수, 이상근, 강민철,
The Factors of Successful Metaverse: Community Identification in Metaverse,
경영과학회 추계발표대회,
pp. 592-597
(Oct, 2010)
[학술회의]
이상근, 강민철, 민석기,
시스템 다이내믹스 기법을 활용한 온라인 쇼핑몰의 전략에 관한 연구-소비장의 구매 및 재구매 행동을 중심으로,
IT와 미래경영,
Vol.2006,
No.1,
pp. 439-446
(Jun, 2006)
[학술회의]
이상근, 강민철, 한상준,
시스템 다이나믹스를 활용한 정보기술 수용에 대한 동태적 모형 개발,
IT와 미래경영,
Vol.2006,
No.1,
pp. 431-438
(Jun, 2006)
[학술회의]
이상근, 강민철, 곽수환,
Critical Success Factors of B2B e-marketplace in Korea: An Exploratory Study,
Information Systems for Ubiquitous Society,
Vol.2005,
No.2,
pp. 218-224
(Nov, 2005)
[학술회의]
김보연, 강민철, 이상근,
혁신확산이론의 관점에서 본 정보통신 기술의 수용요인,
경영정보학회 2005 춘계발표대회,
Vol.1,
No.1,
pp. 283-290
(Jun, 2005)
[학술회의]
강민철, 권종구, 이상근,
e-공급망 인프라가 기업성과에 미치는 영향에 관한 연구: 경로분석을 중심으로,
경영정보학회 2005 춘계 발표대회,
Vol.1,
No.1,
pp. 381-388
(Jun, 2005)